Waar is ISO 20000 goed voor?

Alles over de ISO 20000 certificering

Met een ISO 20000 kunt u de kwaliteit van de it-dienstverlening binnen een organisatie meten en ontwikkelen. Wij vertellen u in dit blog meer over dit certificaat. Ook leest u wie ISO 20000 kunnen gebruiken en waarvoor.

Wat is een ISO 20000 certificaat?

ISO 20000 is een instrument om de kwaliteit van de it-dienstverlening van een organisatie in kaart te brengen. Het systeem van ISO 20000 is gericht op continue verbetering. Het is dus een goede maatstaf om de ontwikkeling van de dienstverlening in kaart te brengen. Bovendien kunt u met een ISO 20000 certificering aantonen dat u voldoet aan de wet- en regelgeving op dit gebied. Bovendien maakt het uw bedrijf aantrekkelijker voor potentiële klanten, wanneer u kunt aantonen dat u in-control bent.

Waar kunt u ISO 20000 voor gebruiken?

  • Het certificaat is een objectieve maatstaf voor de kwaliteit van de it-dienstverlening.
  • Het is een instrument om ketenmanagement over verschillende organisaties heen te waarborgen.
  • Het helpt bij het opstellen van een visie voor de ontwikkeling van de it-dienstverlening.
  • Een ISO certificaat is een pré bij bijvoorbeeld aanbestedingen.
  • Op basis van ISO 20000 kan een organisatie zichzelf objectief vergelijken met andere organisatie.
  • Een ISO 20000 certificering is een onderdeel van it-governance.
  • Gebruik ISO 20000 in het kader van de SOx-compliance, om aan te tonen dat de it-dienstverlening in control is.

Voor wie is ISO 2000?

  • Organisaties die een benchmark willen toepassen op de it-dienstverlening
  • Voor iedereen die de kwaliteit van de it-dienstverlening wil verbeteren
  • Ondernemingen die een consequente benadering eisen van alle dienstverleners in de supply chain
  • Instanties die de it-dienstverlening moeten beoordelen
  • Organisaties die moeten aantonen dat hun geleverde diensten voldoen aan alle eisen

Wilt u ook een ISO 20000 certificaat behalen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!